Derde Panasonic lasrobot aangekocht door Creative Production

Een van de lasrobots van Creative Production. De Panasonic E-frame
De tweede lasrobot in mei was een goede keuze en de markt blijft maar groeien. Onze bedrijfsstrategie geeft aan dat onze automatiseringsgraad dient te te nemen om onze concurrentie positie te behouden. Tevens willen we snel kunnen opschalen met onze opdrachtgevers, wendbaar zijn! Snel kunnen opschalen en snel kunnen afschalen. Met de aanschaf van de derde Panasonic lasrobot verwachten wij dit te kunnen realiseren.

Wij hebben bij deze lasrobot voor dezelfde opstelling gekozen als bij de aangekochte lasrobot in mei van dit jaar. Net zoals we mee willen schalen met onze opdrachtgevers willen wij zelf ook schaalbaarheid houden. Dit betekent dus meer van hetzelfde, maar tegelijkertijd ook meerwaarde blijven creëren. Hoe doen we dat? Meerwaarde creëren. Wij hebben bij de aankoop van deze lasrobot ook software aangekocht. Met dit software pakket kunnen we in de werkvoorbereiding lassen programmeren in een STEP-file. Wanneer je dit op zichzelf bekijkt kun je het bekijken als een losse investering, wat het in principe ook is. Maar we zijn in staat om deze software ook te koppelen aan de 2 andere lasrobots waarover we beschikken. Hier zit het voordeel voor ons, maar ook voor onze opdrachtgevers.

Wat levert het dan op die meerwaarde?
– Een kortere cyclustijd voor het lassen
– Lasrobots inzetten op kleinere seriegroottes
– Hoge inzetbaarheid doordat programma’s in voren gemaakt zijn waardoor programmering aan de machine niet nodig is

Benieuwd naar ons complete proces? Klik op de link en bekijk onze bedrijfsvideo!